Ledarträffar och ledarhäng

Under verksamhetsåret anordnas olika ungdomsledarträffar, mer formella träffar för informationsutbyte. Enligt årsplanering har de olika mötena olika innehåll, styrelsens och ungdomssektions representanter finns med för att förmedla information och lyssna på era behov och önskemål med förbättringsförslag och utveckling av föreningens ungdomssektion. Inför varje år görs en planering av kommande träffar inbjudan tillsammans med agenda skickas ut från ungdomssektionen.

• Varje lag ska vara representerat med minst en ledare vid klubbens ledarträffar. Vi hoppas att ni, liksom vi, tycker det är viktigt att våra beslut är väl förankrade i hela klubben.

Ungdomssektionen och tränare/ledare kan också efter behov tillsammans göra en årlig genomgång av förutsättningarna för åldersgruppen samt en säsongsplanering för laget.

Ledarhäng är informella träffar för att vi ska lära känna varandra bättre, dessa planeras av ledarna själva. Efter överenskommelse med styrelsen finns det medel från föreningen för att bjuda på mat, ta in föreläsare eller annat som önskas.

När Vad Syfte Vem
Mars Ledarträff Uppstart av ny säsong

Minst 1 ledare från alla lag

Maj Ledarhäng Lära känna varandra och nya ledare Alla ledare och tränare