Ledare och tränarkläder

Ledare, funktionärer och spelare är alla olika exempel på representanter för Färjestaden GoIF. Vi visa vår samhörigheten via matchställ, träningsställ och ledar-/tränarkläder.

Ansvar föreningen

• Föreningen ansvarar för att utveckla och anpassa kläderna och ha erforderliga avtal för hållbara inköp.
  • Föreningen ansvarar för att tilldela alla aktiva erforderliga kläder.

Ansvar ledare och tränare

• Du ansvarar för att efter uppfyllt alla kriterier kontakta materialansvarig för att beställa dina kläder.
    • i medlemsregistret ska alla uppgifter vara registrerade (utdrag, avtal, utbildningar)
    • ange vilken roll du har
    • ange storlek på respektive plagg du har rätt till
  • Du är skyldig att i samband med träningar och matcher liksom i andra sammanhang då man representerar föreningen bära föreningens kläder.
  • När du använder föreningens kläder representerar du föreningen och då ska du uppträda som en god förebild för Färjestadens GoIF.
  • Du ska vårda och underhålla kläderna så de håller i minst 3 år.
  • När du slutar så ska samtliga ledarkläderna återlämnas till föreningen, Annars kan dessa faktureras efter man slutat som ledare.
    • vi inte vill ha våra ledar- och tränarkläder ska användas av andra än de som är fortsatt aktiva i föreningen.

Kläd-kit för rollerna Ledare och Tränare

Efter att du visat av utdrag från belastningsregistret, genomgått erforderliga utbildningar för rollen samt skrivit på ledar/tränaravtal får du en uppsättning kläder.

• Ledare/Tränare
      • T-shirt
      • Zip-Tröja
    • Kan kompletteras om man vill till självkostnadspris:
      • Långbyxor /Shorts
      • Strumpor

Inför kommande säsong gör en översyn och gemensam beställning, enstaka löpande beställningar kan dock också ske. Du kan själv komplettera med ytterliga plagg via vår klubbshop men då betalar man dessa själv.