Obligatorisk bemanning

Att bemanna kioskerna är ett obligatoriskt åtagande för alla barn- och ungdomslag.

Stanna hemma om du blir sjuk

Om du blir sjuk: se till att ordna en ersättare. Om du arbetar med matservering trots sjukdom, kan du orsaka evenemanget och gästerna stor skada genom att sprida smitta.
Lagen gör egna kioskscheman

Bemanning av kiosken ska ske på

• sina egna hemmamatcher (på Grövle, Tallhöjdens alla kiosker)
  • på våra cuper (på Tallhöjden samt inomhushallar)
  • på seniormatcher (på Tallhöjden)

👉🏻 Varje lag gör själva upp kioskschema, ett tips är att utse en kioskansvarig förälder. Se mer under Roller i Lagteamet

Ansvar

Det är lagets ansvar att kioskbemanningen fungerar, laget bör ha en jourlista också som kan användas vid tex förändringar i matchschemat.

Att tänka på:

• uppdragen inom lagen ska vara jämtfördelade mellan alla spelare/familjer (för noteringar för vilka föräldrar/familjer som gjort vad)
  • om de familjer som har föräldrar med uppdrag som ledare/tränare på något sätt ska undantas från uppdrag detta vara förankrat hos och kommunicerat ut till hela lagteamet.