Försäkringar

I föreningens styrelse finns kompetens för att hantera de försäkrings-, redovisnings- och arbetsgivarfrågor som kan uppstå genom den sysselsättning ledamöterna har i sina yrken. Det görs en regelbunden översyn av försäkringsskyddet. I Färjestadens GoIF finns fullt försäkringsskydd.

• Alla ledare samt övrig personal inom föreningen har ansvarsförsäkring.
  • Våra anläggningar och lokaler är försäkrad

Idrottsförsäkring för aktiva

• Idrottsförsäkringen genom ditt förbund gäller vid skada i samband med träning, tävling, match, turnering och under resor till och från dessa aktiviteter.
  • Genom din idrottsförsäkring får du ett grundskydd. Se till att du också har andra försäkringar som gäller under idrott och på din övriga fritid.

Huvudansvaret för försäkringsfrågor

•  Färjestadens GoIF´s ordförande