Hej Alla härliga föräldrar och fotbollsbarn.
2022-08-11 16:43

Snart är det dags att starta upp fotbollsleken för hösten, vi hoppas ni alla är sugna på att komma tillbaka.

⚽ Första tillfället blir i 21 eller 28/8 och träningstiden blir söndagar 10.30-11.30

Vi återkommer om startdatum inom kort, det kommer även stå i kalender P17 samt F17, genom att ladda ner vår medlemsapp får du lätt koll på allt som händer.

Inför starten är det några saker vi från föreningen vill informera om😊

Vi vill bli fler fotbollsspelare

Sprid gärna informationen till fler tjejer och killar födda 2017 att träningen drar igång.

Alla är välkomna ner utan föranmälan och man får testa två gånger utan att vara medlem.

F17

Alla barn måste vara medlemmar

Alla barn som ska vara med i vår fotbollslek måste vara medlemmar i vår förening.

Här kan ni läsa mer om vad ett medlemskap innebär: https://farjestadensgoif.sportadmin.se/sida/?ID=384174

Bli medlem här: https://farjestadensgoif.sportadmin.se/newMember/?ID=361093

Färjestaden GoIF är en ideell förening och våra lag drivs och utvecklas av er föräldrar

I våra lagteam finns det flera uppgifter som ska lösas (nu i börjar är det inte så många 😉),

här finns exempel på roller som man kan ha i ett lagteam förutom att vara ledare eller tränare.

I lagteamet engagerar man sig i något man tycker är viktigt, intressant och roligt.

Vi behöver bi fler ledare redan nu

För att vi ska kunna fortsätta med fotbollslek för pojkar och flickor 2017 behöver vi bli fler engagerade vuxna, just nu är det 4 vuxna på 2 lag (vi behöver vara 4-8 st per lag, alt 1 vuxen per 6 barn).

Vi ger nu alla er som vill, möjligheten att delta i Barnledarutbildningen.

Utbildningen riktar sig till dig som är ny som ledare inom barnidrott, till dig som är fotbollsföräldrar och till dig som vill utveckla dina kunskaper om barnidrott. Dvs du behöver inte bestämma dig innan om du vill engagera dig, denna utbildningen är superbra att gå även om du ”bara vill bli” Världens bästa fotbollsförälder.

Du behöver inte vara medlem för att delta på utbildningen, men som ledare, tränare och flera andra roller i lagteamet behövs ett medlemskap.

Om utbildningen

Nästa tillfälle som genomförs av RF-SISU Småland – anmäl dig gärna idag!

Tid:

Torsdagen 08 september, 17:00 - 21:00

Plats:

Konstgräset, Tallhöjdens IP

Hör gärna av er om ni har frågor.

Med vänlig hälsning

Christel Liljegren